Pauwels Sauzen op zoek naar tweede naamsponsor
31-10-2018
Enkele jaren geleden besloot Pauwels Sauzen om samen met Vastgoedservice haar brede schouders te zetten onder een nieuw wielerteam: Pauwels Sauzen-Vastgoedservice. Vandaag is het team uitgegroeid tot een vaste waarde in de bovenste regionen van zowat elke rituitslag bij jeugd, mannen én vrouwen. In de toekomst zal het team echter verder gaan onder een nieuwe naam. De plek van Vastgoedservice wordt namelijk vacant, na 5 succesvolle jaren waarin het haar naamsbekendheid aanzienlijk wist te vermenigvuldigen en dus zoekt Pauwels Sauzen een tweede naamsponsor.
Op dit moment lopen er al een aantal aftastende gesprekken met kandidaat-partners. “Er zijn altijd bedrijven die op zoek zijn naar een manier om hun naamsbekendheid en visibiliteit in Vlaanderen te vergroten. Het veldrijden blijft immers populair en krijgt heel wat media-aandacht. Maar we zijn vooral op zoek naar een partner waarmee we op lange termijn kunnen samenwerken”, klinkt het vanuit het teammanagement. “Daarom gaan we niet over een nacht ijs. We nemen rustig onze tijd om alles te evalueren. Eventuele extra kandidaten mogen zich nog altijd melden. Het is wel zo dat Pauwels Sauzen sowieso eerste naamsponsor blijft.”
Waarom sportsponsoring?
De tweede naamsponsor van het team kent vele voordelen. We lijsten ze even op:
– Veldrijden is -samen met voetbal- de populairste sport in Vlaanderen. De sport wordt gedomineerd door Belgen, terwijl het doelpubliek zowel mannen, vrouwen als volledige gezinnen met kinderen omvat. De tweede naamsponsor komt dan ook in beeld bij ieder van hen op een gemoedelijke manier, in een ongedwongen sfeer waardoor de perceptie van het merk positief is.
– De merknaam van de tweede naamsponsor is de helft van de ploegnaam. Daardoor wordt de merknaam ook meermaals uitgesproken op nationale televisie door de commentatoren en komt het bovendien zeer frequent in beeld. De tweede naamsponsor geniet TV-visibiliteit tijdens zo’n 45 crossen op jaarbasis waarbij men telkens 1 uur primetime geniet. Kijkcijfers gaan van 400.000 tot 1.5 miljoen voor BK of WK. Ook het vrouwenveldrijden wint de laatste jaren steeds meer aan visibliteit op televisie.
– De merkvisibiliteit van de twee naamsponsor krijgt ook een stevige boost door middel van het logo op de wieleruitrusting, de vrijetijdskledij van de renners en het volledige wagenpark.
– De tweede naamsponsor is daarnaast ook in de mogelijkheid om enkele actes de présence van de renners te benutten, alsook de renners als belangrijke tool in al de bedrijfscommunicatie te gebruiken.
– De tweede naamsponsor wordt geïntegreerd in de volledige omkadering van het team. Denk aan de presswall bij interviews, op de website, op print media van team events,…
– De tweede naamsponsor heeft toegang tot gepersonaliseerde VIP-Hospitality pakketten die men kan aanwenden om klanten te verwennen op de belangrijkste wielerevents van het jaar.
Pauwels Sauzen bindt zich voor langere termijn aan team
De directie van Pauwels Sauzen is en blijft alleszins laaiend enthousiast over sportsponsoring, met name in het veldrijden. “Pauwels Sauzen bindt zich voor langere termijn aan het team. Wij hebben ondertussen de meerwaarde van het veldrijden als marketingtool ervaren. Het is de sport bij uitstek om onze klanten in het zonnetje te zetten via de knap georganiseerde vip-events en bovendien krijgen we door onze sponsoring veel meer spontane en kwalitatieve sollicitaties binnen. Door onze stijging in naamsbekendheid is ook de perceptie van Pauwels Sauzen in positieve zin veranderd. Ik kan het dan ook elk bedrijf warm aanbevelen. Dat het teammanagement zeer ambitieus is en blijft investeren in namen waarmee we kunnen doorgroeien naar de absolute top in het veldrijden, is een leuk maar niet onbelangrijk extra gegeven.”
Toekomst oogt rooskleurig
De ploeg versterkte zich in het zomerseizoen met Laurens Sweeck, Daan Soete en Loes Sels. Niels Albert vervoegde onlangs Tom Vannoppen als coach. “Allemaal namen die in het veldrijden klinken als een klok. Sportief zitten we gebeiteld voor de toekomst”, aldus teammanager Geert Vanhoof. “Wout van Aert en Mathieu van der Poel bouwen beetje bij beetje hun winterprogramma af. Sweeck was vorig jaar al een van die weinige jongens die het duo een paar keer het vuur aan de schenen kon leggen. Samen met een steeds sterker wordende Daan Soete en een paar getalendeerde jongeren hebben we de toekomst voor ons. Als we daar een een nieuwe partner kunnen aan koppelen, oogt het de komende jaren voor alle partijen rooskleurig.”
Bent u geïnteresseerd om Pauwels Sauzen te vervoegen als sponsor van het team? Maak uw interesse dan kenbaar bij teammanager Geert Vanhoof op nummer +32 476 821515.